ÄGGLIGT GOTT...


Ja-a, inte har det blivit så mycket fotat utomhus för mig den här påsken inte.
Jag hade hoppats på det. På att hitta något skoj att fota i viken,
som ejder och sådant. Men näe...det är tyst så tyst av fågelliv.

Med andra ord helt legitimt att offra någon liten extra stund i köksvrån,
och laga lite mer pysslig mat än annars. 




Ja, och så har jag påskpyntat minsann även här på kojan! Ser ni de 
där tre äggen i bakgrunden? De har hängt med i några år nu. Faktiskt
så till den grad att de får hänga med där på väggen året runt.
Jag tycker ägg är fina. Och goda är de också.

Däremot höll de denna påsk på att krossas och vara förlorade för evigt.



En mätt son böjde sig bakåt mot väggen och  höll med skallen på att
knäcka dem...Aj, aj....så får man inte göra.

Jag gillar skarpt mitt året-runt-påsk-pynt.


Och så hade det varit på agendan att laga en spagetti med lax. 
Bara det att spagettin inte fanns i skafferiet.
Vi kunde konstatera att makaroner är aningen underskattade som festmat.

Det kan också ibland smaka riktigt äggligt gott! 

Inga kommentarer: