ÄPPELPÄPPEL...


Jaha, hemma igen, som sagt.

Har sällskap av Myrra, som ju numera glatt igen har sin skadade svans i vädret, 
medan jag plockar åt mig några äpplen.
Hon är okej nu, bara med en liten "knorr" på svansen - som synes.
Men också svansändan har tydlig känsla, även om den hänger lite, 
så ingen svanskapning på katt här inte!

Går en sväng i trädgården och känner att medan jag varit borta har det 
liksom blivit höst på allvar.
Äpplen mognar och faller ner. En stor del är tyvärr maskangripna, annars hade jag
satt en stor skylt vid vägen:

Kom och plocka äpplen! 






Här är förresten delar till det som skall bli ett "växthus" så småningom.
I morgon blir det att lite måtta och se, fundera och skrapa sig i skallen ett tag.
I morgon skall också en rabatt grävas och ogräs rensas. 

Och här sitter jag och ugglar fast natten är sen..ja, ja. 


Skall försöka hinna med en hel del här hemma på weekenden,
början på nästa vecka får vara lite effektiv även den och så
efter onsdagens yogapass blir det förlängt veckoslut på stugan med kräftor
och annat gött. 

Aj aj...sådant att se fram emot! 



Inga kommentarer: