DETTA VÅR-RUSK...


...brrrr.

Sitter vid mitt skrivbord och sammanknyter det sista på min to-do-lista 
innan det blir dags att tänka meny till Valborg och sådant.
Funderar på om jag skall orka stiga upp och gå och hämta sockor åt mig.
Jag fryser om fötterna, det drar kallt från fönstret och 
regnet...det regnet. Det öser ner.
Det är kallt, det är blött och jag har noll känsla
för bubblande drycker och soliga sallader.
Eller ens en liten salt sillbit.
När jag försöker få igång min mat-hjärna så
ser jag bara varma soppor och mustiga grytor för min
inre syn. Inte så det ger speciellt
mycket vårvibbar det inte!

Huoh! 

På verandan står en hel drös med växter som väntar på att få komma till sina
växtplatser så småningom bara det skulle bli varmare.
Väntar...de som jag.





Hade planerat åka ut till stugan redan i dag och mysa lite egentid
innan resten kommer i morgonkväll.
Jag vet inte om jag är sååå sugen på kylslagen och regnfuktig 
stuga just nu.
Men jag kanske ändrar mig.

*

Det plingade till i min telefon medan jag sitter här och skriver och 
jag läser att jag har ett efterlängtat bokpaket på posten.
Om jag sen också skulle åka till stugan idag.
Ta med bokpaketet, tända brasa, dra på mig de där sockorna
och mysa.

Jo, nej, jo, nej.

Skall ta mig en kopp kaffe till och se åt vilket 
håll det börjar luta.
Beslutet.

Inga kommentarer: