STÄNGA EN STUGA VERSION 2...

…ja, ja! Det var ju så att det lite sk*t sig att stänga stugan förra veckoslutet
för att vädret var så fantastiskt och det kändes lite fel
att packa ner för säsongen.
Så jag gör ett nytt försök nu inkommande weekend.

Det har lovats storm till i morgon kväll, 
eller kanske inte storm där i mina knutar, stormen skall  väl
lugga kraftigare längre norrut, men ändå.
Kanske det blir lite mysblåsigt ändå.

Och efter det skall jag nog ta och fiska lite.
Det brukar nappa bra då.
På bilderna min spöpåse som faktiskt hängt med i nästan hela mitt 
halvsekellånga liv.
Snacka om kvalitet! Blir bara lite blekare och lite vackrare med åren.
Påsen alltså - inte jag - för att vara tydlig. 

Det kanske kommer som en liten överraskning, men jag hör till de där
som gillar att fiska och har väl gjort det sedan jag var en meter hög.
Det har berättats mig att jag som ettåring vägrade bada i badkaret
på sommarstugan om jag inte fick ha några abborrar som sällskap
(och nej, inte bubbelbad utan helt naturellt - kan hända att 
mor min sedan grejade skrubbandet på annat vis - det minns jag inte ;))

Och eftersom jag ändå fiskat mig genom några årtionden,
ibland mer i bland mindre, och de senaste nästan trettio
åren i samma vik, så kan jag bara konstatera att 
fisken minskat.

Och ja, som ni ser…dessa har varit med en tid.
Skavats mot stenar och och berg. Kast efter kast efter kast...
Saltvatten som gjort sitt på dragen.

I mina ögon blir de vackrare för varje år, 
mer attraktiva och finare.
Fiskarna kanske inte alltid tycker som jag.
De vill oftast nappa (haha) på mer blingbling.
Inte alls så sparsmakade som jag då.


Och så kan jag faktiskt tycka att helt tok enkla ting
kan vara tok vackra.

Patenterad rå skönhet.

Och om det blir fisk på tallriken under veckoslutet återstår att se.

Aj aj, så härligt!

Storm och fiske och sol och höstvärme och bastu och brasa och
levande ljus och ylletröjor och fårskinn och
sockor och tid för god mat och rödvin och prat i natten.
Och lite så att jag tycker att alla borde få en version 2.


Inga kommentarer: