SOMMARENS SISTA...

…riktigt varma veckoslut, om man skall tro alla siare och meteorologer. 
Jag har hunnit med att peta in en hel del denna varma weekend faktiskt.

På lördag släpade jag än på sviterna av ett migränanfall men mot kvällen 
blev det att käka de där gudomligt goda kronärtskockorna och bara
vara där i sensommarkvällen.
Samtidigt som jag har lite svårt att bara så där hjärnan-på-krogen njuta av allt detta.
Jag tycker att så mycket av händelserna i världen kryper närmare och 
närmare, vilket i och för sig just visar hur skyddade och privilegierade vi ändå 
har varit. Tror att de tiderna är lite förbi. 
Och jag funderar en hel del på hur vårt samhälle kommer att möta denna
ändring. Och inte bara den.
Vi har riktigt spännande tider att vänta på. På många plan.
Så tror jag.

*

Nästan så jag lite kan längta tillbaka till de där riktigt sorglösa
dagarna då nästan allt man gjorde gick bra och det var en ständig tillväxt.
Och mitt största problem var att om jag skulle hinna och ta ett kvällsdopp
eller inte. Nå, inte vet jag om min verkliga vardag ändrat så mycket.
Men mina tankar nog. Jag funderar en hel del på det här.
Utvecklingen.




Men idag åkte jag ändå till stranden för ett kvällsdopp. 
Det är ju ändå sommar bara några dagar om året - så grubbla kan man en annan dag.

Men inte var det alls så att jag vare hängde på stugan eller på stranden hela sköna
varma sommardagen. 
Nånej, nånej…jag rände ju runt i byggvaruhus och prickade för lavoarer och toabyttor,
kranar och ritade i huvudet upp de där stora linjerna för renoveringen.



Det kommer ju inte alls att bli en stor, omfattande renovering i det ny(gamla) boendet, tvärtom
så blir det så mycket light och de enklaste lösningarna som möjligt tas så det blev kanske
inte såååå stora bilder i huvudet, men en varm dag som idag kändes det helt tillräckligt.

 Att sedan på kvällen ta sig till simstranden för ett dopp i det nog i ärlighetens namn
något svala havsvatten var riktigt uppfriskande.



Men värmen…

…låt den stanna på vår hud. Och i våra hjärtan.



Inga kommentarer: