SÅ FREDAG, SÅ FREDAG...


…ja och så har en vecka liksom bara försvunnit så där *puff* bara.

Och det är fredag - och veckoslut - igen.

Veckan har varit rätt så vanlig, inget speciellt, jämnt lunk, rätt skönt faktiskt.

Och nu har jag då förmodligen gjort en bloggares självmord.

Jag har haft en alldeles vanlig vecka, utan något som ens med god vilja skulle
orka klättra över den där besvärliga nyhetströskeln.

Och jag har tyckt att det varit alldeles förfärligt skönt!
Att ha haft en alldeles tråkvanlig vecka.

Även om sådant här sällan, eller aldrig, når några som helst höjdarpoäng i 
de sociala medierna, må vara vilket som, så är
jag barnsligt glad, och till och med lite lycklig, över att 
jag faktiskt har förmågan att tycka rysligt mycket om en alldeles vanlig
vardagsvecka då inget speciellt händer.

Att underhållningsvärdet sedan faktiskt kan vara lite sådär är en helt annan historia.

Men för att vara helt ärlig:

Min vecka har varit sådär vardagsgrå och helt genomvanlig - and I love it!

Hoppas ni också njuter av er vardag.
För det är ju det vi har - för det mesta.

lite så tänker...



2 kommentarer:

himmelstäppan på smultronbacken sa...

I morgon fredag igen; har veckan som gått varit lika vanlig som den föregående? Här lunkar allt på i ganska vanlig takt och det gråa vädret gör ju att eventuell iver lägger sig ganska snart ;-)
Ha ett bra veckoslut! Kram Åsa

G:a Affären sa...

När den röda varningslampan lyser är det skönt att kunna uppskatta det gråa, vanliga och tråkiga. Vi är inne i en intensiv period på jobbet och då känns det både tryggt och skönt att komma hem till det kravlösa och kanske tråkiga livet. Det är som mina grå mysbyxor, de är fula men uppskattade, av mig!

Trevlig helg!
Kramar //Cia